3 interessante key numbers uit Linkedin’s 2020 sales report
3 interessante key numbers uit Linkedin’s 2020 sales report
Trend reports staan gelijk aan flashy kleuren, vele getallen en een overflow aan info.
Tijdens het doornemen van Linkedin’s Buyers First report vonden we heel wat zaken de moeite waard om onder de loep te nemen. Dus zouden we ze graag ook meteen willen delen met jullie.
Verkopen kenmerkt zich als een dynamisch proces, maar de verandering die teweeg is gebracht door covid, is van een ander kaliber.
👇 Hieronder enkele zaken die onze aandacht trokken. 👇
1. +59% sales e-mails t.o.v. pre-COVID
Er is een stijging van 59% in verstuurde sales mails vergeleken met de pre-COVID benchmark. Dit wilt echter niet zeggen dat kopers staan te springen van de grotere inflow aan sales mails. Integendeel. Zo is er een daling van 25-30% geconstateerd in e-mail response vergeleken met de pre-COVID benchmark. Het is dus noodzakelijk dat verkopers een juiste afweging maken in hoe ze de koper bereiken. Creatieve en vooral persoonlijke oplossingen worden toegejuicht. Laat de mail menselijker voelen, toon empathie en stel die ene follow-up mail even uit. 😉
2. Vertrouwen als doorslaggevende factor bij een aankoop
“Trust and relationships are built in the most difficult times” wordt maar weer eens bevestigd. Het kunnen opbouwen van vertrouwen is voor verkopers nog belangrijker geworden door COVID. Dit wordt ook sterk gewaardeerd door de klant. Linkedin’s report stelt dat 35% van de decision makers vertrouwen als de doorslaggevende factor beziet bij het maken van een aankoop. Dit wordt zelfs belangrijker beschouwd dan de ROI en prijs van het product of de service.
3. The big gap tussen wat kopers en salespeople belangrijk vinden
Indien we kijken naar de skills die een verkoper zou moeten bezitten, vinden we grote verschillen tussen de meningen van klanten en de verkopers zelfs. 42% van de kopers vindt active listening de belangrijkste eigenschap van een verkoper, gevolgd door problem solving en zelfvertrouwen. Dit staat in sterk contrast met de eigenschappen die sales managers belangrijk achten bij verkopers. Bij de rangschikking van eigenschappen, gewaardeerd door sales managers bij verkopers, vindt maar 26% van de ondervraagden active listening een belangrijke eigenschap bij verkopers. Het is dus noodzakelijk dat beide partijen dezelfde prioriteiten voor ogen hebben.
Welke grote veranderingen hebben jullie ervaren door Covid-19?
Responses