Het probleem
Door de jaren heen hebben Bruno & Sophie heel wat founders ontmoet. Founders van start-ups die willen groeien naar scale-ups of founders van kleine onderneming die willen groeien naar een middelgrote onderneming.
En alles gaat goed zolang de founders hun eigen baby ten gelde maken. Ze slagen erin om de eerste klanten op te tekenen, om de eerste ordes te scoren.
En dan komt er een sleutelmoment. Het sleutelmoment waarop dat ze hun aandacht gaan verleggen van de klanten & de markt naar het verder professionaliseren van hun bedrijf.
Op dat eigenste moment gaan ze sales kanalen opzetten. Sales kanalen zoals een eigen salesorce, partnerships optekenen of zelfs internationaliseren.
En dan hebben ze ellende gerapporteerd. Ellende zoals:
- herhaalde misrekruteringen
- ellenlange onboarding van hun sales
- magere return on sales investments
- partners die reactief zijn (i.p.v. proactief)
- en internationilsering staat gelijk aan cash verbranding.
Hoe los je dit op? Dankzij de Sales Valies®! Die “valies” laat je toe om nieuwe klanten aan te verwerven met de gewenste sales kanaal/kanalen. Belangrijk hierbij zijn consistente processen en consistente boodschappen.
Bruno & Sophie hebben reeds 83 sales valiezen co-ontwikkeld voor groeibedrijven!
In deze cursus krijg je stap-per-stap mee hoe je zelf aan je eigen sales valies kan werken!
Wat leer je in deze cursus?
- Hoe de sales strategie op punt krijgen
- Waaruit een sales plan moet bestaan
- Hoe je de sales operations klaar krijgt om te schalen
- Hoe je nieuwe sales in enkele dagen kan onboarden
- Hoe je een expert wordt in de business van de klant
- Hoe je als sales altijd in controle blijft
- Zo vroeg mogelijk in het aankoopproces inbreken
- Hoe je aan sales coaching moet doen
- Forecast accuracy van je sales optimaliseren
- En nog veel meer!
Hoe is de cursus opgedeeld?
In hoofdstuk 1 zullen we het hebben over het eerste onderdeel van de Sales Valies, namelijk wat kunnen we allemaal voorbereiden alvorens we naar de klant stappen.
LES 1 | Pré-GTM: strategie
LES 2 | Pré-GTM: sales plan
LES 3 | Pré-GTM: sales operations
LES 4 | Pré-GTM: Sales benadering &
expert in business van de klant
LES 5 | Pré-GTM: Sales professional is ook
mensgericht
LES 6 | Pré-GTM: Sales professionals zijn
altijd in controle.
LES 7 | Pré-GTM: Neen durven zeggen
Nu de voorbereidingen zijn getroffen is het tijd om te kijken hoe het sales- en aankoopproces precies verlopen. We doen dit aan de hand van de Reality Circle, een concept ontwikkeld door The House of Sales.
LES 1 | Inleiding tot de Reality Circle
LES 2 | Awareness fase
LES 3 | Necessity fase
LES 4 | Voorbeeld Necessity fase
LES 5 | Vision fase
LES 6 | Agreement fase
In het derde en laatste hoofdstuk van deze opleiding zullen we het hebben over het inzichtelijk en voorspelbaar maken van je omzet & groei.
LES 1 | Waarom forecast accuracy?
LES 2 | Wat is forecast accuracy en hoe beginnen we eraan?
LES 3 | Het grootste probleem binnen een Salesfunnel
LES 4 | Belang van sales coaching
LES 5 | Wanneer aan sales coaching doen?
We sluiten de cursus af met een 1-on-1 interview met Bruno.
Maar wie zijn Bruno & Sophie nu eigenlijk?
Sophie Vandriessche & Bruno Desmet vormen samen het leidinggevende duo van The House Of Sales.
THOS ondersteunt ondertussen al 17 jaar lang zowel groeibedrijven bij het schalen van hun sales, als corporates bij het transformeren van hun salesactiviteiten. Of zoals Bruno het zelf graag verwoord: Re-Invent, Re-Build and Re-Accelerate their activities.
Dankzij jaren aan ervaring zijn ze in staat om in ieder bedrijf, ongeacht de grootte en industrie, de sales en salesprocessen naar een hogen niveau te tillen.
Volgende bedrijven werden de afgelopen jaren geholpen door Bruno & Sophie:
Course Content
Course Includes
- 6 Lessons
- 19 Topics