Het probleem
Vele verkopers durven niet te closen, omdat ze dit pusherig vinden. M.a.w. verliezen ze nog liever de deal dan iets te proberen. Uiteraard is het belangrijk om een goede relatie op te bouwen met de klant & niet als een egocentrische verkoper over te komen. Desondanks moet je nog steeds tonen dat je er ook bent om business met hen te doen. Vroeg of laat moet je dus de deal proberen af te sluiten.. en hoe vroeger, hoe beter!
De vraag is dan: hoe? Hoe kan je de deal closen? We hebben gemerkt dat verkopers het vaak moeilijk hebben met:
- de deal rond te krijgen, ondanks hun goede relatie met de klant;
- het durven afsluiten van de deal op elk moment;
- te weten wat ze vooraf moeten doen om een deal rond te krijgen;
- het opvangen van alle mogelijke bezwaren en excuses, en;
- het niet pusherig overkomen wanneer ze proberen te closen.
Dit zijn de zaken die wij bespreken in de cursus “Hoe de deal closen?” van Jan Roel van Rhee. Verwacht nieuwe inzichten, gebaseerd op de best practices van high performers.
Het doel van de cursus is dat jij na het instuderen van de technieken meer, sneller en grotere deals zal winnen. Succes!
Wat leer je in deze cursus?
- Hoe test ik de deal tijdens het verkoopgesprek?
- Wanneer stel ik de deal voor?
- Hoe zorg ik ervoor dat ik niet pusherig ben?
- Hoe creëer ik urgentie en ongeduld voorafgaand aan de deal?
- Hoe hanteer ik met gemak elk bezwaar? Hoe ga ik daarna voor de deal?
- Sta ik straks klaar voor de NEEN? Hoe zet ik die elegant om in JA?
- Hoe kan ik de deal afsluiten, op elk moment in het gesprek?
- Welke vragen stel ik beter wel én de welke niet?
- En nog veel meer!
Hoe is de cursus opgedeeld?
In dit eerste hoofdstuk bespreken we de essentie van verkopen. We linken de klant met de verkoper, het aanbod en het bedrijf. Bovendien bespreken we ook hoe je een relatie kan opbouwen met de klant en hoe je enthousiasme kan creëren voor hetgeen je verkoopt.
LES 1 | Een paar definities
LES 2 | Relatie opbouwen
LES 3 | Enthousiasme creëren
In dit hoofdstuk bespreken we een aantal zaken die je onder de knie moet hebben nog voor je de deal kan closen. We bespreken eerst mentale beperkingen waar jij afstand van moet nemen. Daarnaast zullen we nadenken over wat mensen uiteindelijk doet kopen. Ten slotte, bespreken we ook hoe we in een vroeg stadium urgentie kunnen creëren om het proces te versnellen.
LES 1 | Hoe je mentaal voorbereiden op het closen?
LES 2 | Wat doet mensen kopen?
LES 3 | Urgentie creëren in de analyse fase
In dit hoofdstuk zullen we zien hoe je de deal kan testen, hoe je urgentie kan creëren en, ten slotte, hoe je de deal kan afsluiten.
LES 1 | De deal testen
LES 2 | Welke vragen stel je niet & de welke wél?
LES 3 | Voorbeelden
LES 4 | Urgentie creëren in de deal fase
LES 5 | De deal afsluiten
Bezwaren, excuses, beleefdheden en leugens. We kennen ze wel. Van de soort “Ik ga erover nadenken” of “Ik ga het eerst nog intern overleggen, maar voor mij is dat oké”. Is dat wel zo? Of zijn dit beleefde uitspraken om het gesprek af te ronden? Hoe ga je hiermee om? Jan Roel schetst een aantal strategieën om je hierdoor te krijgen.
LES 1 | Hoe ga je om met bezwaren?
LES 2 | De meest voorkomende bezwaren
We sluiten de cursus af met een 1-on-1 interview en een aantal veelgestelde vragen over de inhoud van de cursus.
Maar wie is Jan Roel nu eigenlijk?
Jan Roel is reeds meer dan 25 jaar expert in beïnvloedende communicatie.
Hij is Managing Director van het onderzoeks- en trainingsbedrijf SB Management. Ze doen doorlopend eigen research naar de 7% beste sales performers.
Bovendien behoort Jan Roel tot de beste 2.5% consultants van Vlaanderen (erkend door Vlajo).
Hij heeft al meer dan 1000 opdrachten succesvol volbracht en is auteur van meerdere boeken, waaronder het referentiewerk ‘RED-Selling, de essentie van verkopen‘.
Elke training met Jan Roel is een intensieve ervaring: to-the-point, vernieuwend, fris en verrassend.
Afgelopen jaren heeft Jan Roel het genoegen gehad om o.a. met volgende bedrijven te werken:
Course Content
Course Includes
- 9 Lessons
- 15 Topics
- Course Certificate