Het probleem
De kans dat je dit leest en één van de 4 miljoen Belgische gebruikers op Linkedin bent is vrij reëel. Het is namelijk het platform bij uitstek om B2B klanten te vinden. Hoe val je als verkoper echter op tussen al deze gebruikers?
Vele sales professionals creëren een LinkedIn profiel en denken “nu komen de klanten wel op mij en onze producten af”, zonder enige personal brand, content plan of bredere strategie. Ze verwachten dat hun cold outreach technieken op LinkedIn ook wel zullen werken en verschieten dan als er geen resultaten zijn.
Daartegenover heb je verkopers die wél aandachtig zijn en luisteren naar hun klanten. Deze verkopers spenderen vele uren aan het actief produceren van content en aan hun personal brand. Hierbij behoren ze tot een selecte groep van 4% van alle LinkedIn accounts in België. “Good job”, denk je al snel, maar neen. Vele doen dit simpelweg niet efficiënt genoeg.
Uiteindelijk is tijd je belangrijkste asset, dus hoe kan je als verkoper hier op LinkedIn optimaal mee omspringen om toch de meeste leads te vinden?
Laten we stellen dat je er toch in slaagt om je tijd zo efficïent mogelijk te benutten, je persoonlijk profiel in orde is en je een contentplan voor ogen hebt.
Hoe meet je dan uiteindelijk het resultaat van al deze moeite? Meten is weten, dus idealiter weet je hoe je deze resultaten kunt tracken.
Tal van vragen en opportuniteiten die beantwoord worden in deze cursus rond B2B social selling op LinkedIn, want uiteindelijk zijn problemen te reduceren tot opportuniteiten om uit te leren.
Leer hoe expert Mic Adam al deze problemen aankaart in deze cursus rond B2B social selling op Linkedin.
Wat leer je in deze cursus?
- Hoe je LinkedIn kan gebruiken om meer leads te vinden en benaderen
- Hoe je een netwerk in tempo opbouwt en kan laten renderen
- Hoe je van je LinkedIn profiel een klantmagneet maakt
- Hoe je een personal brand kan uitbouwen op LinkedIn
- Hoe de ideale LinkedIn post eruit ziet volgens de algoritmes
- Hoe je een contentplan opstelt op LinkedIn
- Hoe je de performantie van je LinkedIn posts kan tracken en verbeteren
- Hoe het LinkedIn algoritme werkt (anno 2021)
- Hoe je jouw LinkedIn profiel volledig optimaliseert
- En nog veel meer!
Hoe is de cursus opgedeeld?
We nemen eerst een kijkje hoe het sales landschap zich online heeft geëvolueerd, welke barrières dit heeft meegebracht en hoe social selling deze problemen oplost. Vervolgens leer je de 6 stappen om aan social selling te doen en waarom LinkedIn hiervoor het ideale platform is.
LES 1 |De 3 grote barrières van social selling
LES 2 | De 6 stappen om aan social selling te doen
LES 3 | Social selling & LinkedIn
We leren wat de waarde is van een sterke personal brand en hoe je dit zelf kan uitbouwen. Krijg inzicht in hoe je een profielpagina optimaliseert om aan social selling te doen en wat zeker niet mag ontbreken. Je krijgt dus een hele bagage mee om van je LinkedIn profiel je elektronisch visitekaartje te maken.
LES 1 | Bedrijfsprofiel
LES 2 | Persoonlijk profiel
LES 3 | Demo: voorbeeld van persoonlijk profiel
Een eerste social selling activiteit is het uitbouwen van een eigen netwerk. De regel is hier: kwaliteit boven kwantiteit, maar hoe bouw je een zo kwalitatief mogelijk netwerk?
LES 1 | Hoe klanten & prospecten in jouw netwerk krijgen?
LES 2 | 5 gratis manieren om prospecten te benaderen
LES 3 | Demo: netwerk vergroten (inbound/outbound)
LES 4 | Demo: geavanceerde zoekfunctie
LES 5 | Demo: hoe mensen benaderen
LES 1 | De anatomie van een performante post op LinkedIn
LES 2 | De voor-en nadelen van statusupdates en artikelen
LES 3 | Demo: posts vs. artikels
LES 4 | Hoe werkt het algoritme van LinkedIn anno 2021?
LES 5 | De verschillende type media
LES 6 | Demo: De verschillende type media
LES 7 | De robuuste content plan
LES 8 | Demo: Hoe gebruik ik een goede content plan?
LES 9 | Meten is weten: de performantie van je berichten meten
LES 10 | Demo: meten is weten
Eens je een degelijk netwerk uitgebouwd hebt, is het belangrijk dat je dit netwerk ‘warm’ houdt. Hoe blijf je namelijk in de picture bij hen?
LES 1 | Netwerk warm houden
LES 2 | Demo: hoe netwerk warm houden
Je kan al heel wat realiseren met LinkedIn zonder een cent uit te geven. Dit gezegd zijnde biedt LinkedIn een aantal premium formules. In dit hoofdstuk bespreken we dan ook wat de extraatjes zijn die LinkedIn aanbiedt bij het abonnementsformule. Ten slotte, zoomen we ook in op Sales Navigator, de premium formule voor verkopers.
LES 1 | De betalende formules van LinkedIn
LES 2 | Een zoom-in op Sales Navigator
LES 3 | Demo: Sales Navigator
Nu dat je alle kennis in huis hebt om aan social selling te doen: make it happen!
LES 1 | De LinkedIn routine
LES 2 | Demo: dagelijkse routine inzetten op LinkedIn
LES 3 | Het belang van andere platformen in je social selling strategie
In deze Bonus hebben we nog een aantal veelgestelde vragen kunnen stellen aan Mic. Ten slotte deelt Mic een aantal pro-tips om je social selling aanpak to the next level te krijgen.
FAQ 1 | GDPR-gewijs, mag je het e-mailadres dat zich in de contactinfo bevindt, mailen?
FAQ 2 | Wat is het verschil tussen connecteren en volgen?
FAQ 3 | Is social selling enkel voor B2B verkopers?
FAQ4 | Hoe kan je als young professional met weinig werkervaring alsnog aan social selling doen, zonder te lijden aan het imposter-syndroom?
Pro-tip 1 | Welke hashtags gebruik je best?
Pro-tip 2 | Wat met emoji’s?
Maar wie is Mic nu eigenlijk?
Al meer dan 30 jaren is Mic actief in de internationale sales & marketing wereld. Hij heeft kaderfuncties bekleedt binnen internationale topbedrijven, zoals Unisys. Mede dankzij deze ervaring kent hij het wereldje dus door en door.
Verder richtte Mic in 2008 Vanguard Leadership op, waarmee hij door social selling en advocacy programma’s tal van bedrijven hun inkomsten al heeft doen vertienvoudigen.
Als Linkedin veteraan is hij reeds sinds 2004 actief op het platform en een van de eerste 500.000 gebruikers van Linkedin, een peulschil ten opzichte van de huidige 750 miljoen!
Mic is de ideale persoon om jullie wegwijs te maken in het verhaal van Linkedin en hoe een B2B verkoper hier optimaal van kan genieten.
Afgelopen jaren heeft Mic het genoegen gehad om velen te trainen & coachen rond het gebruik van LinkedIn:
Course Content
Course Includes
- 13 Lessons
- 44 Topics
- Course Certificate