Het probleem
Iedereen kent het belang van prospecteren, wat heel goed is. Het probleem is echter dat iedereen dit op dezelfde manier doet. Dit is logisch aangezien verkopers van nature de best practices volgen die ze krijgen aangeleerd. Met als gevolg dat iedere verkoper dezelfde technieken gebruikt bij het prospecteren. Verder worden jouw prospecten dagelijks gecontacteerd door tal van verkopers die elk beweren dat ze dé oplossing hebben voor jouw problemen.
Hoe goed je bedoelingen ook zijn, dit zorgt ervoor dat het steeds moeilijker wordt als verkoper om op te vallen tussen al de anderen.
Juist daarom is het tijd om dit op een helemaal andere manier te doen, teasen is hiervoor de beste manier. Op een originele en leuke manier zorg jij ervoor dat er deuren worden geopend bij jouw prospecten.
In deze cursus leert Carolien je meer over de psychologie achter aandacht, hoe je op een structurele manier de juiste prospecten kan vinden, originele teasers kan opstellen, testen en uitrollen bij jouw prospecten. Dit allemaal ondersteund door praktische voorbeelden zodat je onmiddellijk aan de slag kan met je eigen teasers. Veel plezier!
Wat leer je in deze cursus?
- Het definiëren van je buyer persona
- Op welke manier je de juiste prospect kan vinden
- Het bepalen van je boodschap voor je doelgroep
- Op welke manier je jouw boodschap efficiënt overbrengt
- Hoe systematisch deuren openen bij je prospecten
- De psychologie achter aandacht
- Hoe je creativiteit & humor verwerkt in je sales efforts
- En nog veel meer!
Hoe is de cursus opgedeeld?
In hoofdstuk 1 zullen we het hebben over de geschiedenis van prospectie en hoe we tot teasing zijn gekomen. Vervolgens werken we aan jouw prospectieplan.
LES 1 | Teasing binnen de geschiedenis van prospectie
LES 2 | Prospectieplan opstellen
In hoofdstuk 2 zien we verschillende Use Cases van teasing, zodat je kan zien hoe het in realiteit wordt gedaan. In dit hoofdstuk kan je alvast inspiratie opdoen voor je eigen teasers. Tot slot sluiten we het hoofdstuk af met een verduidelijking van het doel van teasers.
LES 1 | Wat zijn teasers nu eigenlijk?
LES 2 | Use Cases van teasers.
LES 3 | Wat is het doel van teasers?
In dit hoofdstuk leer je de verschillende kenmerken van een teaser kennen, deze zijn cruciaal om in het volgende hoofdstuk je eigen teaser op te stellen.
LES 1 | De teaser persoonlijk maken
LES 2 | Hoe de aandacht trekken?
LES 3 | Hoe interesse wekken?
LES 4 | Meer en betere gesprekken hebben
LES 5 | Wat doen als iets ongemakkelijk aanvoelt?
Het echte werk begint in dit hoofdstuk, we leren je hoe je zelf een teaser kan opstellen a.d.h.v. Een stappenplan. Meer dan dat, je leert ook de gedachtegang achter iedere stap. Op het einde van dit hoofdstuk zal jouw teaser klaar zijn.
LES 1 | Indeling stappenplan
LES 2 | Bepalen van je doelgroep
LES 3 | Bepalen van het doel
LES 4 | De boodschap van je teaser
LES 5 | Medium van je teaser, e-mail
LES 6 | Medium van je teaser, social media
LES 7 | Medium van je teaser, post
LES 8 | Medium van je teaser, telefoon
De teaser die je hebt ontwikkeld in hoofdstuk 4, gaan we in dit hoofdstuk in de praktijk uittesten. We geven je een template mee van hoe je dit precies doet.
LES 1 | Tijd voor actie
LES 2 | De Dual Approach
We sluiten de cursus af met een 1-on-1 interview en een aantal veelgestelde vragen over de inhoud van de cursus.
Maar wie is Carolien nu eigenlijk?
Carolien brengt creativiteit tot leven in haar prospectie. Ze merkte op dat velen al snel dezelfde trucjes gebruiken en dat ze dus iets anders moet doen om nog op te vallen.
Dankzij haar creativiteit wist ze altijd deuren te openen bij haar prospecten. Na heel wat trials & errors slaagde ze erin om campagnes op te zetten met 60% response rate bij koude prospectie!
Voorbereidend op de opstart van haar eigen Creative Sales agency, besloot ze om haar framework, “Teasing in Sales”, te delen met de wereld via deze cursus.
Laat je inspireren door de creativiteit en het enthousiasme van Carolien.
Course Content
Course Includes
- 10 Lessons
- 22 Topics