De value ladder: de ultieme manier om meer waarde te creëren voor je klanten en je inkomsten te verhogen
Het probleem
2% van de huizen in de wereld staat in brand. Zij hebben ONMIDDELIJK een brandblusser nodig! Jij komt aangelopen met jouw felrode, splinternieuwe brandblusser om hun probleem op te lossen. De eigenaars zijn dus tevreden. Maar wat als je aanklopt bij een huis dat niet in brand staat? Dat zelfs geen rook vertoont?
Zo doen vele bedrijven het nog steeds. Ze creëren content die gefocust is op hoe geweldig zijzelf en hun producten zijn, wat een groot probleem is. Want dan zit je met een conversie van 2%. Hoe kunnen we die andere 98% dan wel benaderen? Door producten/diensten aan te bieden van verschillende prijsklassen.
Je prospect is namelijk niet altijd op zoek naar je hoofdproduct/dienst.
Het is dus belangrijk om te durven afstappen van enkel één product aan te bieden.
Afhankelijk van de fase waarin de prospect zich bevindt, bied je dan andere services/producten aan.
Zo kan je je pipeline blijven opvullen en creëer je waarde voor elke prospect.
Hierdoor ga je personen in elke fase van hun journey kunnen helpen. Zowel mensen waarvan het huis in lichterlaaie staat, als huizen waarbij er geen vuiltje aan de lucht is. Dit is allemaal mogelijk met behulp van het value ladders model.
Wat leer je in deze cursus?
- Hoe je beter kan inspelen op de huidige noden van je prospecten
- Hoe de value ladder ervoor zorgt dat je meer leads en inkomsten kan genereren
- Hoe het hebben van slechts één product een gemiste kans is
- Hoe jij je producten- en/of dienstenportfolio kan uitbreiden
- Hoe je sneller vertrouwen wint bij klanten
- Hoe je de conversieratio doet toenemen
- Hoe je een expertstatus kan bereiken en zodat de klant daarvoor naar jou komt
- Hoe je urgentie creëert bij klanten en zorgt voor een snellere dealflow
- Hoe je in 6-8 weken tijd sales sprints kan inzetten
- En nog veel meer!
Hoe is de cursus opgedeeld?
We gaan eerst nagaan hoe klanten hun koopgedrag veranderd is en hoe je hiermee overweg moet. Vervolgens leer je welke 3 vragen iedere klant zichzelf stelt en hoe je hier als expert kunt op inspelen.
LES 1 | Uw prospecten zijn veranderd
LES 2 | Als ik iets wil verkopen over wie moet ik dan spreken?
LES 3 | Van buyer centric naar customer centric
Welke 3 stappen zijn er om als expert over te komen? We gaan op zoek naar hoe we klanten kunnen ontzorgen van hun problemen. We laten ons hierbij inspireren door real-life use cases.
LES 1 | De value journey: intro aan de value ladder
LES 2 | De 3 stappen & voorbeelden
LES 3 | Gelaagd waarde opbouwen
Nu we het belang van de value journey begrijpen, gaan we de infrastructuur introduceren om dit op grote schaal uit te rollen. Je gaat je eigen value ladder uitwerken, zodat je weet waar elke prospect zich bevindt op je value vadder én hoe je dit kan automatiseren op grote schaal.
LES 1 | Wat is een value ladder?
LES 2 | De kracht van keuze
LES 3 | Hoeveel stappen heeft een value ladder nodig?
LES 4 | Verkoops methodologiën
LES 5 | Hoe ‘waarom nu’ in je verhaal krijgen?
LES 6 | Verkopen met value ladders: welke klanten wil je?
LES 7 | Wat is het echte probleem?
LES 8 | Voorbeelden value ladder
LES 9 | Miniguide
LES 10 | Canvas
LES 11 | Classrooms
LES 12 | Webinars/events
We gaan aan de slag en bepalen een toolkit voor je eigen value adder. De laatste vragen en zorgen worden hierbij getackled zodat je zo snel mogelijk aan het werk kan. May the sales be with you!
LES 1 | Het totaalplaatje van de value ladder
LES 2 | Hoelang gaat het duren eer je impact hebt?
LES 3 | Hoe begin je eraan?
LES 4 | Zijn er shortcuts?
LES 5 | Use case Settlemint
LES 6 | Het gebruik van one-pagers
LES 7 | De magie van de value ladder
Een aantal veelgestelde vragen over de value ladder werden door het Usights Team aan Michael voorgelegd.
Maar wie is Michael nu eigenlijk?
Michael Humblet is de levendige en fysieke verwezenlijking van alles wat met sales te maken heeft.
Reeds meer dan 20 jaren is Michael actief in de sales wereld en heeft hij het geschopt tot o.a. sales director, chief revenue officer – you name it!
Een sales veteraan, zoals hij het graag hoort. Michael richtte in 2015 Chaomatic op, waarmee hij +250 bedrijven zoals Microsoft, KBC, Volta Ventures helpt met zo groot mogelijk te schalen.
Tevens is hij ook sinds 3 jaren host van The Chaos Show, één van de grootste Belgische sales & marketing Youtube & podcast shows en auteur van het boek “Nobody knows you”.
Afgelopen jaren heeft Michael het genoegen gehad om o.a. met volgende bedrijven te werken
Course Content
Course Includes
- 10 Lessons
- 29 Topics
- Course Certificate