GRATIS Expert Sessie
Hoe de perfecte Sales Onboarding & Enablement ontwikkelen?
1️⃣ Het belang van een goede sales onboarding
2️⃣ Onboarding van nieuwe sales verkorten naar dagen ipv maanden
3️⃣ De valkuilen bij sales onboarding
🚀 Boost zo de productiviteit van je sales onboardingen!
SCHRIJF JE NU IN!
(100% gratis)
Expert Sessie
19 november 2021
15:00 - 15:40 CET
Belang van Sales Onboarding?
We horen het tegenwoordig overal: er is een “war of talent”, het is bijna onmogelijk om de juiste mensen te vinden.
Waar we echter te weinig bij stil staan is de volgende stap in het proces van recruitment, namelijk de onboarding.
Uit onderzoek van Rain group blijkt dat het gemiddeld 3 maanden duurt voor de sales professional om zijn eerste klanteninteracties te hebben & 9 maanden om productief te zijn. Dit kan veel sneller wanneer de juiste onboarding mechanismen in plaats zijn.
Bruno legt in deze Expert Sessie uit hoe je dit proces kunt versnellen van maanden naar dagen!
Belang van Sales Onboarding?
We horen het tegenwoordig overal: er is een “war of talent”, het is bijna onmogelijk om de juiste mensen te vinden.
Waar we echter te weinig bij stil staan is de volgende stap in het proces van recruitment, namelijk de onboarding.
Uit onderzoek van Rain group blijkt dat het gemiddeld 3 maanden duurt voor de sales professional om zijn eerste klanteninteracties te hebben & 9 maanden om productief te zijn. Dit kan veel sneller wanneer de juiste onboarding mechanismen in plaats zijn.
Bruno legt in deze Expert Sessie uit hoe je dit proces kunt versnellen van maanden naar dagen!
Enkele interessante stats:
- Uit onderzoek van Glassdoor blijkt dat werknemers die hun onboarding als “Highly Effective” beoordelen, 18 keer meer waarschijnlijk zijn om zich “highly committed” te voelen t.o.v. hun organisatie.
- Sales reps die het beste onboardingsproces volgden zijn gemiddeld 3,4 maanden sneller productief dan diegenen die een minder goede onboarding volgden. (Bron: G2)
- Volgens SMA vinden 62% van de organisaties dat hun sales onboarding process inefficiënt is.
Wie is Bruno?
Met zijn organisatie “The House Of Sales” ondersteunt hij ondertussen al 17 jaar zowel groeibedrijven bij het schalen van hun sales, als corporates bij het transformeren van hun salesactiviteiten. Of zoals hij het zelf graag zegt: Re-Invent, Re-Build and Re-Accelerate their activities.
Één van de meest voorkomende problemen die zijn klanten ervaren is het gebrek aan een afgelijnd proces om nieuwe sales reps op te leiden. Bruno en zijn team hebben dé manier gevonden om dit op te lossen en hebben deze reeds geïmplementeerd bij 83 groeibedrijven.
Voor wie?
➡️ Groeibedrijven die hun eerste sales gaan aanwerven.
➡️ Groeibedrijven die reeds een salesteam hebben, waar het aantal aanwervingen snel toeneemt
➡️ Groeibedrijven die ervaren dat hun aanwervingen en onboardings stroef lopen.