Wie is Jeroen & wat zullen we bespreken in deze cursus? Ja hoor – we beginnen met een korte introductie!
Transcript
Welkom bij de introductie tot de Digital Marketing cursus op Usights. Mijn naam is Jeroen De Koninck, origineel geboren in België en ondertussen reeds drie jaar woonachtig in Dublin.
Mijn carrière startte ettelijke jaren geleden in FMCG Marketing en Sales, waarna ik besloot om verder te gaan in AdTech. In 2018 werd ik B2B Marketeer bij Google België om vervolgens strategic consulting te doen voor onze grootste klanten in België vanuit Google Dublin. Ondertussen zijn we enkele jaren verder en werk ik voor Pinterest om hun SMB business in EMEA te schalen als Program Manager.
In deze cursus zal ik jullie uitleggen hoe je succesvol kan worden in digital marketing. Eerst zal ik uitleggen waarom Digital Marketing belangrijk is voor de toekomst, hoe Digital marketing zich verhoudt ten opzichte van Traditionele Marketing zoals televisie, advertenties in kranten en out of home marketing.
Daarna toetsen we high level op het verschil tussen Brand Marketing en Performance Marketing – zoals je zal merken in de cursus gebruik ik vaak Engelstalige termen gezien ik gewoon ben om met deze te werken.
We zullen leren hoe je de juiste marketing strategie kan bepalen, hoe we bepaalde mensen kunnen bereiken, welke media en formats gebruikt kunnen worden om deze strategie uit te voeren, hoe de veilingen – ‘bid auctions’ werken op verschillende platformen en hoe je uiteindelijk je marketing strategie kan meten en de efficiëntie kan bepalen.
Om af te sluiten, zal ik jullie ook enkele industry trends meegeven en shifts die we momenteel zien in het marketing landschap – zo leren jullie ook waar we ons in de toekomst moeten voor voorbereiden.
Voor de cursus heb je praktisch geen achtergrondkennis nodig, een basis begrip van marketingtermen kan je uiteraard helpen om concepten beter te verstaan, maar ik zal er alles aan doen om het zo gemakkelijk mogelijk uit te leggen.
Ik ga niet specifiek de operationele setups laten zien, gezien je digitale marketing kan doen via vele verschillende platformen: Google Ads, Facebook, TikTok, Pinterest, Snapchat, Amazon en de grote hoeveelheid andere platformen die je toelaten om advertenties te kopen.
Deze cursus is echt bedoeld om jullie weg te maken in de wereld van digital marketing. Ik wens jullie alvast veel leerplezier en laten we starten met het absolute begin: waarom moeten we eigenlijk digital marketing doen?