Koen Denolf | Thought leader
De fundamenten van Content Marketing
Leer hoe je in 13 stappen een volwaardige content marketing strategie opstelt voor jouw organisatie.
Koen Denolf | Thought Leader
De fundamenten van Content Marketing
Leer hoe je in 13 stappen een volwaardige content marketing strategie opstelt voor jouw organisatie.
Maar wie is Koen nu eigenlijk?
Al ruim 20 jaar kan je Koen terugvinden op verscheidene podia om content marketing te promoten. Koen heeft als missie om mensen ervan te overtuigen dat content marketing de enige valabele vorm is van marketing.
In zijn dagdagelijkse leven is Koen actief als strateeg & Managing Partner van zijn content marketing agency The Fat Lady.
Binnen content marketing kringen wordt Koen beschouwd als een ware thought leader, zo schreef hij 2 boeken en brengt hij maandelijks een aflevering van zijn vlog “The Fat Five” uit.
Zijn expertise wordt ook erkend, zopas werd Koen nog uitgeroepen tot Content Marketeer Of The Year door BOCA.
Al ruim 20 jaar kan je Koen terugvinden op verscheidene podia om content marketing te promoten. Koen heeft als missie om mensen ervan te overtuigen dat content marketing de enige valabele vorm is van marketing.
In zijn dagdagelijkse leven is Koen actief als strateeg & Managing Partner van zijn content marketing agency The Fat Lady.
Binnen content marketing kringen wordt Koen beschouwd als een ware thought leader, zo schreef hij 2 boeken en brengt hij maandelijks een aflevering van zijn vlog “The Fat Five” uit.
Zijn expertise wordt ook erkend, zopas werd Koen nog uitgeroepen tot Content Marketeer Of The Year door BOCA.
Het Probleem
Te vaak stellen we vast dat er content geproduceerd wordt zonder overkoepelende content strategie. Zonder strategie ontstaat er content waar focus ontbreekt, geen lijn in ligt en hierdoor er geen resultaten behaald worden. Sterker nog, 69% van content wordt nooit noemenswaardig gezien (Contentsquare).
We kunnen dus duidelijk spreken van een content overload. Desondanks is het wel nog steeds mogelijk om toch nog op te vallen, mits er een doordachte strategie in plaats is. Meer zelfs, er zijn cases in België waarbij iedere geïnvesteerd euro 26 euro return heeft opgeleverd.
De vraag is dan natuurlijk, hoe begin ik eraan om zo’n content marketing campagnes op te zetten? Om dit soort succes te behalen zal je gehele mindset moeten veranderen, aangezien content marketing een proces is op lange termijn. Bij een strategische marketingaanpak, ga je op een consistente manier relevante content creëren en verdelen, met als doel engagement te verkrijgen en een publiek op te bouwen, dat uiteindelijk een actie zal ondernemen.
Dit lijkt misschien complex, maar mits de juiste aanpak is het zeker mogelijk om een succesvolle content marketing strategie te ontwikkelen.
In deze cursus zal je aan de hand van dertien stappen een volwaardige content marketing aanpak ontwikkelen voor jouw organisatie.
Wat leer je in deze cursus?
- Hoe je een content strategie ontwikkelt
- Hoe je jouw doelpubliek bepaalt
- Hoe je content marketing objectieven formuleert
- Hoe je een relevante meerwaarde biedt voor jouw publiek
- Hoe je jouw sweet spot ontwikkelt
- Hoe je originele content kan ontwikkelen
- Hoe je op een consistente manier content kan verdelen
- Hoe je beter gevonden en gezien kan worden
- Hoe je content kan zorgen voor engagement en interactie
- En nog veel meer!
Hoe is de cursus opgedeeld?
In dit hoofdstuk zal Koen je uitleggen wat Content Marketing allemaal inhoudt, waar het vandaan komt, wat het belang is voor jouw organisatie en welke rol het kan spelen binnen jouw organisatie.
LES 1 | De elementen van content marketing
LES 2 | Waar komt het vandaan?
LES 3 | Het belang van content marketing
LES 4 | De rol van content marketing
In dit hoofdstuk schieten we echt in actie aan gaan we stap voor stap een volwaardige content marketing strategie ontwikkelen. In dertien stappen wordt er jou een methodologie aangeleerd die je onmiddellijk zal toepassen zodat je op het einde van dit hoofdstuk een volledige strategie hebt om mee aan de slag te gaan.
LES 1 | Jouw content strategie
LES 2 | Jouw doelstellingen
LES 3 | Jouw buyer persona?
LES 4 | Customer Journeys
LES 5| Sweet Spot
LES 6 | Contentpijlers
LES 7 | Content
LES 8 | De formats
LES 9 | Soorten content
LES 10 | Design & tone of voice
LES 11 | Distributie
LES 12 | Jouw organisatie
LES 13 | Meet & stuur bij
Voor wie is deze cursus?
- Je beseft dat content dé manier is om nieuwe klanten te genereren
- Je wil structuur aanbrengen in je content aanpak
- Je wil een publiek opbouwen
- Je wil marketing campagnes ontwikkelen die engagement veroorzaken
“Ik wil dat nog meer marketeers ‘content marketing’ beschouwen als de enige valabele vorm van marketing.”
Wat zit in de cursus?
- 35+ videolessen
- 10+ pagina's worksheets
- LinkedIn profile audit voorbeeld
- Bonus: FAQ & Pro-tips
- Checklisten
- Exclusieve social group
- Certificaat bij voltooiing van de opleiding
Twee opties liggen klaar voor je...
Is dit een opleiding waar je graag je opleidingsbudget aan wil besteden?
De cursus van Koen
Leer alles over Content Marketing-
1u30 videolessen
-
+20 pagina's Worksheets
-
Toegang tot de exclusieve community
-
Niet tevreden, geld terug! *
Geniet van een gratis voorproefje
Ontvang, volledig gratis, een gratis hoofdstuk-
1e hoofdstuk van de cursus
Nog niet zeker over je investering?
Onze 3-maanden garantie helpt!
Aangezien je tot hier bent doorgescrolled, hebben wij een vermoeden dat je de cursus interessant vindt.
Maar je bent misschien aan het twijfelen…
- Gaat deze cursus mij echt hierbij helpen?
- Zijn de inzichten werkelijk toepasbaar in mijn context ?
- Is Koen de geschikte persoon om mij te onderwijzen?
Er is echter een manier om dit zelf te ontdekken zodat je geen spijt hebt van het niet te proberen.
We bieden een 3 maanden garantie aan!
Indien je na aankoop niet tevreden bent, kan je een refund aanvragen en krijg je het bedrag integraal teruggestort!
Veel gestelde vragen (FAQ)
Je zal gedurende onbeperkte tijd toegang hebben tot de cursus. Zodanig kan je op ieder moment nog eens de kracht van Content Marketing onder de loep kan nemen!
Neen, de cursus is 100% opgenomen. Zo kan je op je eigen tempo leren.
Je krijgt na inschrijving voor de cursus ook automatisch toegang tot de bijhorende social group. Dit is een exclusieve online community (te vergelijken met een Facebook groep) waar je kan interageren met de andere cursisten.
Stuur gerust een mail naar info@u-sights.be en we garanderen een antwoord binnen 24u.