Tegen 2025 zullen er 25 miljoen sales jobs verdwijnen
Tegen 2025 zullen er 25 miljoen sales jobs verdwijnen
Tegen 2025 zullen er 25 miljoen sales jobs verdwijnenen, aldus een studie van onderzoeksbureau Forrester. Dat wil niet alleen zeggen dat de minder goede verkopers zullen wegvallen, maar dat er ook meer zal verwacht worden van de goede verkopers. Wij kijken daarom naar de impact op account managers, een onmisbare schakel binnen elk sales departement. Wat betekent dit voor hun? Nog belangrijker, hoe kunnen ze hierop inspelen?
Accounts managers zullen meer dan ooit, over een grote hoeveelheid vaardigheden moeten beschikken. De account manager moet uitgroeien tot een trusted advisor.
Om op deze vragen te kunnen antwoorden, deden we beroep op de ervaring en kennis van sales expert Jan Flamend.
Account managers moeten over een grote hoeveelheid vaardigheden moeten beschikken. Ze moeten economisch & macro-economisch inzicht hebben, over diplomatische skills beschikken, kunnen netwerken, op verschillende niveaus spreken. Ze moeten daarnaast ook meedenken met de klant en nieuwe ideeën helpen uitvoeren. De account manager moet uitgroeien tot een trusted advisor.
Ze moeten moet de business van de klant door en door kennen en deze begrijpen alsof de account manager er zelf deel van uitmaakt. In welke business zit de klant? Wat zijn hun ambities? Hun challenges? Hun klanten? Concurrenten? Wie zijn de contactpersonen? Wat voor beïnvloeders of beslissingsnemers zijn er en hoe ga je met hen om?
Ten slotte, een goede account manager werkt telkens een gedetailleerd account plan uit. Een account plan dat door de hele organisatie gebruikt kan worden om het meeste te halen uit de relatie met de klant. Het is tijd om een goede & strategisch sterke account manager te worden!
Het is daarom dat we met Usights besloten hebben om een online opleiding rond strategic account management te creëren, in samenwerking met Jan Flamend.
Het doel van de online opleiding is dan ook simpel.
Account managers in staat stellen om:
- De klant door en door te begrijpen
- De opportuniteiten voor de klant te bepalen
- De vertrouwensband te versterken met de band
- Meer te kunnen verkopen aan de klant
Leer zelf hoe we account managers dit willen laten realiseren in onze online opleiding strategic account management via: https://www.u-sights.be/masterclasses/strategic-account-management/.
In onze volgende blog halen we aan hoe een account manager zijn/haar inzet voor klanten maximaal laat renderen.
Responses